• head.jpg
  • head0.jpg
  • head1.jpg
  • head2.jpg
  • head3.jpg
  • head4.jpg
  • head5.jpg

FE PR DS UE EFS poziom PL kolor

W dniu 01.01.2017r. Zespół Szkolno – Przedszkolny nr 2 w Wałbrzychu rozpoczął rekrutację do projektu „Laboratoria Zrównoważonego Rozwoju Gminy Wałbrzych”, który będzie realizowany przez Fundację INCEPTUM w partnerstwie z Gminą Wałbrzych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Dolny Śląsk a współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Regulamin

Deklaracja uczestnictwa w projekcie

Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w projekcie

Zgoda na rozpowszechnianie wizerunku dziecka

 HARMONOGRAM ZAJĘĆ REALIZOWANYCH PRZEZ PROWADZACYCH ZEWNĘTRZNYCH W RAMACH PROJEKTU

KLUB KODERA

Zajęcia zakończone

 

ZAJĘCIA Z PSYCHOLOGIEM

ROBERT KLIMKIEWICZ

Czwartek 2X w miesiącu

8.00 – 11.30

MAŁGORZTA SŁOWIK

Wtorek 2 x w miesiącu

Sobota 2x w miesiącu

8.00 – 11.30

8.30 – 11.00

 


HARMOOGRAM ZAJĘĆ W RAMACH PROJEKTU

LABORATORIA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU GMINY WAŁBRZYCH

Rodzaj zajęć

Prowadzący

Dzień tygodnia

Godzina

Numer sali

English4everyone

Zajęcia zakończone

Institute of English

Media 

Zajęcia zakończone

Der deutsche Insytitut Zajęcia zakończone

Lab TIK

Zajęcia zakończone

Lab ZR2

Zajęcia zakończone

Lab ZR1

Zajęcia zakończone

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne

p. M. Kościelniak

czwartek

13.30-16.00

Gabinet pedagoga

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne

p. I. Cywnińska

czwartek

10.50 – 11.35

Sala zabaw

piątek

12.45 – 13.30

Sala zabaw

Zajęcia logopedyczne

p. I. Gutowska

poniedziałek

8.55 – 9.40

22

wtorek

9.50 – 10.35

22

środa

8.00 – 8.45

22

Zajęcia logopedyczne

p. A. Śniegocka

wtorek

13.30 – 14.25

Gabinet pedagoga

środa

10.50 – 11.35

Gabinet pedagoga

czwartek

12.45 – 13.30

Gabinet pedagoga

piątek

8.55 – 9.40,

 9.50 – 10.35

12.45 – 13.30

Gabinet pielęgniarki

FutureLab

p. M. Kois

piątek

13.35 – 15.10

21

Lab. Zmian Klimatu

p. M. Paluch

Piątek

13.35 – 15.10

11 lub 23

 

KOORDYNATOR ZAJĘĆ  - AGNIESZKA ŚNIEGOCKA

 

WAŻNE:Zajęcia projektowe 15 czerwca 2018 są odwołane - klasy na wycieczkach.

WAŻNE: Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne 14 czerwca 2018 są odwołane - nauczyciel na Radzie Pedagogicznej.

WAŻNE: Ostatnie zajęcia Future Lab odbędą się 12.06.2018 godz. 14.30 - 15.15

 

 WAŻNE: Zajęcia logopedyczne 30 maja 2018 są odwołane - nauczyciel na wycieczce.

 

WAŻNE: Future Lab - piątek 25 maja 2018: 13.45 - 15.15 

Sonda uliczna dotycząca zawodów.

 

 Gazetka szkolna:

KORNELEK czerwiec 2018 cz.1.

KORNELEK czerwiec 2018 cz.2.

 Folder szkoły:

Folder szkoły 1

Folder szkoły 2

 

Wizyta w Telewizji Wałbrzych TV

telewizja 1

30 maja uczniowie naszej szkoły w ramach koła LabTik wraz z opiekunem p. Joanną Jankiewicz odwiedzili redakcję Telewizji Wałbrzych TV i portalu medialnego Wałbrzych 24.com.

Dzień 30 maja 2018 roku z pewnością niejednemu uczniowi naszej szkoły na długo pozostanie w pamięci, ponieważ tego właśnie dnia odwiedziliśmy redakcję Telewizji Wałbrzych TV i portalu medialnego Wałbrzych 24.com. Podczas warsztatów odkrywaliśmy tajniki pracy dziennikarzy, prezenterów telewizyjnych, reporterów, operatorów kamery, dźwięku, światła, obrazu.

Udało nam się zwiedzić studio nagrań, reżyserkę, miejsce skąd koryguje się wszelkie błędy
w wiadomościach. Duże wrażenie zrobiło na nas spotkanie wielu dziennikarzy telewizyjnych.

Mogliśmy wziąć udział w nagraniu serwisu informacyjnego. Odbyliśmy krótkie szkolenie
w jaki sposób najlepiej przedstawiać informacje, w jaki sposób mówić, gdzie kierować wzrok.

Takich wypraw powinno być więcej. Bardzo dobrze się bawiliśmy się i wiele nauczyliśmy się o telewizji.

telewizja 2

 

 

Hydropolis – Muzeum Wody

hydropolis 8

06 czerwca uczniowie biorący udział w zajęciach w ramach projektu „Laboratoria Zrównoważonego Rozwoju Gminy Wałbrzych” byli na wycieczce we Wrocławiu w Muzeum Wody – Hydropolis.

Dawniej obiekt obecnego muzeum przeznaczony był pod magazyn wody pitnej dla mieszkańców. Obecnie popularyzuje się tutaj wiedzę o wodzie z pogranicza wielu dziedzin nauki. Przed samym wejściem na ekspozycję na odwiedzających czeka wodna kurtyna, a zaraz za nią wodny wir. Spektakularne eksponaty rozbudzają wyobraźnie.

 Cała multimedialna ekspozycja podzielona jest na kilka stref. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od filmu, opowiadającego o powstaniu wody na naszej planecie, wyświetlono go na ekranie 360º. Następnie eksplorowaliśmy głębiny oceanów, batyskafem śladami Jamesa Camerona, odkrywając tajemnice zatopionego Titanica. Poznaliśmy jakie strategie wykorzystują zwierzęta aby przetrwać w podmorskich głębinach w strefie o życiu w oceanach. W kolejnych salach odkrywaliśmy historię inżynierii wodnej, metody racjonalnego gospodarowania wodą oraz poznaliśmy system oczyszczania wody we Wrocławiu. Rozmach wystawy wzbudził uznanie. Wizyta tutaj może być połączeniem nauki i zabawy. Interaktywna forma uczestnictwa w zwiedzaniu na pewno pozwoli na zapamiętanie istotnych faktów o wodzie i uwrażliwi odwiedzających na problem deficytu wody i jej oszczędzania.

 

Szkolny konkurs ortograficzny „Mistrz ortografii” 

Dnia 24 maja w ramach zajęć LabTik odbył się konkurs ortograficzny „Mistrz ortografii”. Jego celem było propagowanie idei poprawnej pisowni oraz dbałość o czystość i piękno języka polskiego. Podczas ortograficznych zmagań uczniowie pracowali w dwuosobowych grupach. Zadania konkursowe dotyczyły znajomości zasad ortograficznych i zastosowania ich w praktyce.

I miejsce zajęły dwa zespoły ex aequo: Dorian i Dominik, Martyna i Nadia.

II miejsce: Piotr i Dawid

III miejsce: Patryk i Daniel

 

Wszystkim miłośnikom ortografii bardzo dziękujemy za udział, a nagrodzonym gratulujemy zwycięstwa. 

20180528 200707

 

Future Lab - podukcja lemoniady:

lemoniada

Przegląd Teatrzyków "Matematyczne Impresje"

10.05.2018 w PSP nr 5 w Wałbrzychu odbył się Przegląd Teatrzyków "Matematyczne impresje". Uczniowie klas I-III biorący udział w projekcie mogli zaprezentować swoje umiejętności aktorskie. Tematyka związana była z matematyką, więc dobra zabawa była połączona z nauką :) 

Naszym uczniom gratulujemy udanego występu!
 
teatrzyk
 
 

ZAJĘCIA PODNOSZĄCE KOMPETENCJE MATEMATYCZNO –PRZYRODNICZE

Lab ZR1

Nasze eksperymenty:

eksperymenty 1

eksperymenty 2

Programowanie z  Scottie go!!!

Na zajęciach Media Lab i Lab Tik uczniowie poznawali podstawy programowania dzięki Scottiemu. Losy sympatycznego kosmity Scottiego zależały do umiejętności programowania naszych uczniów.
Jest rok 2030. Pojazd Scottiego ulega awarii i przymusowo ląduje na naszej planecie. Uczniowie na zajęciach Media Lab i Tik Lab pomagali Scottiemu zdobyć części zamienne do pojazdu programując jego ruchy.

Krok 1
Poznaj zadanie i opracuj rozwiązanie.

4
Krok 2
Ułóż z bloczków odpowiedni program

2
Krok 3
Wykonaj aplikacją zdjęcie programu.

1
Krok 4
Obserwuj ruch Scottiego i sprawdź, czy rozwiązałeś zadanie.

3

 

LAB ZR1

Tym razem w ramach  zajęć LABZR1 uczniowie wykorzystali ładną pogodę do zajęć w terenie. Prowadzili obserwacje przyrodnicze, sprawdzali zmiany zachodzące jesienią w przyrodzie, utrwalali znajomość drzew i krzewów, zbierali materiał przyrodniczy, który później wykorzystali na zajęciach. Z zasuszonych i opisanych ( na podstawie wyszukanych w internecie informacji) liści stworzyli album, a z kasztanów i żołędzi założyli hodowlę i prowadzą obserwację. Mamy nadzieję, że uda nam się wyhodować nowe roślinki, które posadzimy na wiosnę:)

pf 1510734916

Warsztaty gastronomiczne w Wojciechem Harapkiewiczem

warsztaty 3

warsztaty 2

Warsztaty gastronomiczne 1

 

Wizyta u pani Weterynarz

 

weterynarz

 

Spotkanie z Bankowcami

bank

 

Mali reporterzy z ZSPnr2 w Wałbrzychu z wizytą w redakcji Gazety Wrocławskiej

 

08 czerwca 2017r.  uczniowie z koła Media Lab i Tik  odwiedzili redakcję Gazety Wrocławskiej. Podczas tej wizyty dowiedzieliśmy się jak wygląda redakcyjny dzień.
Jesteśmy coraz bardziej zainteresowani pracą dziennikarza. To bardzo fascynująca przygoda. Mimo że wiemy o towarzyszącym jej pośpiechu i stresie, szczególnie nasilonym w momencie zamknięcia numeru. Praca dziennikarza na pewno jest ciekawa i interesująca. Mimo to jest też bardzo trudna, wszystko musi być na czas, nie ma miejsca na opóźnienia i błędy, i jak mówiła Pani z redakcji, w tej pracy trzeba robić „tysiąc rzeczy na raz”. Zdaniem uczniów wycieczka była bardzo udana i ciekawa. Nauczyliśmy się wielu rzeczy oraz zaczerpnęliśmy kilka pomysłów do naszej szkolnej gazetki.

redakcja szkolnej gazetki Kornelek

gazeta

 

Warsztaty w ExploraParku

W ramach projektu "Laboratoria Zrównoważonego Rozwoju Gminy Wałbrzych" uczniowie byli na zajęciach w ExploraParku, tematem były odbicia lustrzane, zobaczyliśmy:
- jak płaskie lustro może być wykorzystane do gry logicznej w odkrywanie wzorów umieszczonych na kartach,
- jak od kąta między lustrami zależy wielokrotność odbicia,
- jaki efekt uzyskamy patrząc na lustro „Frankensteina”,
- jak działa peryskop, a jak kalejdoskop,
- jak ustawić lustra, by odszukać kota ukrytego w labiryncie.
Zapoznaliśmy się z zasadą działania lustra wklęsłego i wypukłego.

ExpolraPark

 

Być Liderem

Predyspozycje sprawdzające umiejętności zarządzania sprawdzali uczestnicy warsztatów Future Lab. Aby określić czy posiadają zdolności przywódcze oraz jakim są typem lidera, uczniowie rozwiązywali profesjonalne testy. Zmierzyli się także z zadaniem praktycznym. Wcielając się w dyrektora szpitala musieli wykazać się nie tylko dobrą organizacją, zdyscyplinowaniem, planowaniem, ale także wiedzą medyczną. Oczywiście, jak w przypadku każdej pracy na stanowisku kierowniczym, decydowali także o strukturze zatrudnienia i realizacji założeń placówki. 

Lider

 

Szkoła zawodowa- ludzie z pasją!

Uczniowie zainteresowani zdobyciem zawodu fryzjera-wizażysty, mechanika samochodowego, kelnera i kucharza uczestniczyli 23.05.2017r. w warsztatach organizowanych w Rzemieślniczej Zasadniczej Szkole Zawodowej im. Stanisława Palucha w Wałbrzychu. Mieli okazję porozmawiać z uczniami i kadrą pedagogiczną oraz obejrzeć filmiki opisujące profile kształcenia. Jednak największą atrakcją były pokazy: fryzjerski i kulinarny oraz występ tancerek. Kilkoro z naszych uczniów wróciło także z nową fryzurą!

Zawodówka

 

Ścieżki kariery

Jak zostać projektantem mody? Gdzie można znaleźć pracę po ukończeniu studiów aktorskich? Czy fotograf musi ukończyć specjalistyczną szkołę, czy wystarczy mu jedynie pasja i profesjonalny sprzęt? Na te i inne pytania odpowiadali uczestnicy kolejnych warsztatów Future Lab. Uczniowie zaprezentowali zawodową modę oraz wykonali plakaty prezentujące wybrany zawód. 

ścieżki I

ścieżki II

 

ZAJĘCIA PODNOSZĄCE KOMPETENCJE MATEMATYCZNO –PRZYRODNICZE

Lab ZR1

Podsumowanie pierwszego etapu realizacji programu „Cuda natury” – zwiadowcy 4 żywiołów: wiatru/wody/powietrze/gleby.

Nad czym pracowaliśmy?

Projekt „Żywioły”:

do jakich zjawisk zaliczamy żywioły

jaka jest ich rola w przyrodzie oraz ich znaczenie w życiu człowieka

pozytywne i negatywne strony żywiołów

przedstawienie „Cztery żywioły”

Projekt „Powietrze”:

badamy powietrze – poprzez proste badania poznawaliśmy cechy powietrza, badaliśmy czy powietrze na Gaju jest czyste

źródła zanieczyszczeń powietrza- spacer w najbliższej okolicy, prezentacja multimedialna „Powietrze to życie” – prezentacja zawierająca najważniejsze wiadomości dotyczące powietrza i tlenu, a także przyczyn zanieczyszczeń

jak dbać o powietrze - wykonanie plakatów - odkrywanie związków przyczynowo-skutkowych, zrozumienie współzależności we współczesnym świecie, uświadamianie zagrożeń ekologicznych, ale także wykształceniem postawy odpowiedzialności obywatelskiej i ekologicznej

ćwiczenia interaktywne podsumowujące wiedzę na temat powietrza. Gra interaktywna - Jak dbać o środowisko?

W czasie zajęć uczniowie również doskonali kompetencje matematyczne (dodawanie, odejmowanie, mnożenie, oś liczbowa).

20.03. 2017 – odbyła się wycieczka do ExploraPark w Wałbrzychu

Aga R 1

Aga R 2

 

Future Lab

COOLinarni

Tym razem na warsztatach Future Lab próbowaliśmy swych sił w gastronomii. Jak ciężka to praca przekonaliśmy się wykonują prostą sałatkę owocową. Trzeba było nie tylko skomponować odpowiedni smak, ale zrobić to w taki sposób, aby końcowy efekt był niepowtarzalny ( mieliśmy wszyscy niemal te same składniki!). Dlatego niektórzy postanowili ulepszyć słodką sałatkę, dodając np. pikantnej papryki, bitej śmietany, soku, czy sosu ze zblendowanych owoców, inni natomiast zawierzyli profesjonalnemu sprzętowi. Zwycięzców wyłoniliśmy poprzez degustację. Jury- uczestnicy warsztatów próbowali przygotowanych sałatek ,,w ciemno”. Z zamkniętymi oczami oceniali walory smakowe, a potem wizualne. Było pysznie.

Coolinarni

GINĄCE ZAWODY

Czym zajmował się pasamonik, rymarz, stelmach? Dlaczego torf jest ważny dla badań historycznych? Czy któryś z dzisiejszych zawodów też może w niedalekiej przyszłości stać się ,,ginącym’? Na te i inne pytania uzyskaliśmy odpowiedź podczas warsztatów w Starej Kopalni. Tym razem koło Future Lab przeniosło się w przeszłość, by odkryć znaczenie i wartość zapomnianych zawodów.  

STARA KOPALNIA

SKANDAL

,,A co jeśli okradną bank?” To pytanie zadawał sobie każdy z nas odwiedzając placówkę banku. Oglądaliśmy przecież filmy, w których zamaskowani przestępcy dokonują brawurowego rabunku. Współcześnie sytuacja wygląda nieco inaczej. Zadajmy to pytanie inaczej: ,, A co jeśli okradną bank, w którym jesteś menagerem?”. Pieniądze znikają w tajemniczy sposób, nie ma rabusiów, a konto znanej fundacji świeci pustkami. Masz do dyspozycji wydruki, dane personalne pracowników i dramatyczny list prezesa banku, który zleca swoim najlepszym menagerom rozwiązanie zagadki w ciągu 60 minut! Ze strategiczną grą logiczną dla menadżerów zmierzyli się uczestniczy warsztatów Future Lab. Rozwiązanie nie było proste ze względu na ilość danych i presję czasową. Na szczęście wyłoniliśmy trójkę głównych podejrzanych, ale tylko na jednego z nich zebraliśmy wystarczająco mocne dowody. Defraudantem okazał się…. Zapraszamy do gry!

SKANDAL

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE UZDOLNIENIA W OBSZARZE MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZYM I IT

Mirka 2
Nad czym pracowaliśmy?
- prognozowaliśmy skutki ocieplenia klimatu, czyli Jaki będzie Świat za 50 lat
- zastanawialiśmy się co możemy zrobić dla ochrony klimatu- jak działać skutecznie, jak działać wspólnie
- wyszukiwaliśmy informacje na temat naturalnych kataklizmów (powodzie, huragany, susze)
- wpływ pożarów na degradację środowiska naturalnego (rozmowa ze strażakiem)

4

Mirka 1

KONKURS NA LOGO PROJEKTU "Laboratoria Zrównoważonego Rozwoju Gminy Wałbrzych" W SZKOLE ROZSTRZYGNIĘTY:


Wśród zgłoszonych prac komisja wybrała logo przygotowane przez Annę Bombę uczennicę klasy VI.

Logo2 Anna Bomba KOLOR
Gratulujemy!!!

Imię i nazwisko nauczyciela

Rodzaj zajęć

Dzień tygodnia

Godziny

E. Gruszczyńska

 

LABZR2

poniedziałek

9.50-10.35

A.Rotman

 

LABZR1

poniedziałek

12.45-13.30

A. Rotman

 

LABZR1

poniedziałek

13.35-14.20

J. Jankiewicz

LABTIK

poniedziałek

 

15.15-16.00

I. Gutowska

 

Zajęcia logopedyczne

wtorek

9.50-10.35

 

J. Jankiewicz

MEDIALAB

środa

7.10-8.00

 

J. Jankiewicz

LABTIK

środa

8.00-8.45

I. Gutowska

 

zajęcia logopedyczne

środa

8.55-9.40

A. Śniegocka

 

zajęcia logopedyczne

środa

10.50-11.35

A. Śniegocka

 

zajęcia logopedyczne

środa

11.45-12.30

N. Stasiak

 

English4everyone

środa

13.35-15.05

E. Gruszczyńska

 

LABZR2

środa

14.25-15.10

A. Rotman

LABZR1

czwartek

 

13.00-13.45

M. Kościelniak

 

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne

czwartek

13.00-13.45

M. Kościelniak

 

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne

czwartek

13.50-14.35

M. Kościelniak

 

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne

czwartek

14.40-15.25

N. Stasiak

 

Institute of English

czwartek

14.25-15.55

I. Cywińska

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne

piątek

10.50-12.30

A. Śniegocka

 

zajęcia logopedyczne

piątek

11.45-12.30

M. Kois

 

FUTURELAB

3 sobota miesiąca

10.00-13.00

P. Chomiak

 

Klub KODERA

piątek

15.15-16.45

P. Chomiak

 

Klub KODERA

2 soboty w miesiącu

8.30-11.30

A. Żurowska

 

Lab. Zmian Klimatu

piątek

15.15-16.30

logo bip_n
Przejdź do naszego Biuletynu Informacji Publicznej.

 

Galerie

Emblem-Photos-64Odwiedź galerie z uroczystości szkolnych oraz życia Naszych uczniów.

 

Joomla Template by Joomla51.com