• head.jpg

złączone

Warsztaty Przyrodnicze w Myśliborzu

warsztaty

10 maja 2013 roku wybraliśmy się na wycieczkę do Wąwozu Myśliborskiego niedaleko Jawora. Ścieżka dydaktyczna prowadzi początkowo wąwozem wzdłuż potoku Jawornika przez rezerwat przyrody. Na trasie przejścia musieliśmy wykonywać różne zadania, m.in.: rozpoznawać rośliny rosnące przy ścieżce, określaliśmy warstwy lasu, zaznaczaliśmy je sznurkiem na drzewach, a następnie nazywaliśmy zwierzęta żyjące w poszczególnych warstwach lasu. Weszliśmy również na teren rezerwatu przyrody, gdzie mogliśmy podziwiać języcznik zwyczajny. Na zakończenie naszej wyprawy, każdy z nas wykonał ekoludka. Wąwóz Myśliborski urzekł nas pięknem przyrody oraz ciszą, która panuje tam wokół.

Koło Przyrodnicze

karmniki

Podczas zajęć koła przyrodniczego uczniowie rozszerzają swoje wiadomości przyrodnicze dotyczące lasu. Uczniowie poznali i dokładnie przeanalizowali warstwy lasu, zwierzęta i rośliny w nich mieszkające, zbudowali karmniki dla ptaków, przygotowali dla nich jedzenie oraz umieścili je na drzewach w pobliżu szkoły. Uczniowie przeprowadzili doświadczenia, z których wyciągnęli wnioski, dlaczego ptaki latają oraz omówili rodzaje piór ptaków.

Wycieczka na Niedźwiadki

eko

W sobotę 20 października młodsi i starsi turyści związani z naszą szkołą i realizowanym w niej projektem Gaj Edukacyjny Raj zdobyli górę Niedźwiadki - trójwierzchołkowe wzniesienie 604m, 623m i 629m n.p.m., w południowo-zachodniej Polsce, w Sudetach Środkowych, w Górach Wałbrzyskich. Góra położona jest w północno - wschodniej części Gór Wałbrzyskich, na terenie miasta Wałbrzycha, na północny wschód od dzielnicy Podgórze. Idąc niebieskim szlakiem dotarliśmy do Mauzoleum znajdującego się na północno-zachodnim zboczu, poniżej szczytu, na wysokości ok. 510-530 m n.p.m. Jest to obiekt z okresu III Rzeszy zbudowany w latach 1936–1938 według projektu Roberta Tischlera z inicjatywy Ludowego Związku Opieki nad Niemieckimi Grobami Wojennymi. W czasie wędrówki podziwialiśmy roztaczające się wokół piękne widoki, nazywaliśmy górujące nad Wałbrzychem wzniesienia wspominając poprzednie nasze wędrówki. Zbieraliśmy dary jesieni, rozpoznawaliśmy i nazywaliśmy leśne rośliny. Na trasie naszej wędrówki znalazły się również śmieci pozostawione przez pseudo turystów, zabraliśmy je ze sobą. W dobrych humorach z chęcią dalszego poznawania naszego regionu wróciliśmy do domów.

Wycieczka krajoznawczo-turystyczna

eco 1

W dniu 06.10.2012r. odbyła się wycieczka krajoznawczo-turystyczna z projektu „Gaj edukacyjny raj" do Parku Krajobrazowego Sudetów Wałbrzyskich. Naszym celem była Góra Zamkowa. Niestety trasa wycieczki została zmieniona w trakcie jej trwania (skierowaliśmy się w stronę góry Dłużyny). Powodem był bardzo mokry i błotnisty szlak prowadzący oraz w wielu miejscach dotarcie do celu utrudniały nam powalone drzewa. Górę, którą mieliśmy zdobyć mogliśmy jedynie podziwiać spod jej podnóża i z punktu widokowego.

Głównymi założeniami zorganizowanej wycieczki było uświadomienie uczniom różnorodności gatunkowej świata roślin, zrozumienie potrzeby ochrony przyrody, kształtowanie nawyku aktywnego spędzania czasu wolnego oraz tworzenie emocjonalnego stosunku młodych Dolnoślązaków do swojego miejsca zamieszkania.

Przed wyruszeniem na szlak uczniowie wysłuchali krótkiej informacji o czekających nas turystycznych i przyrodniczych atrakcjach. Zostali zapoznani z zasadami obowiązującymi turystów pieszych wędrówek (poruszanie się po wyznaczonym szlaku, zachowaniu względnej ciszy w lesie, pozdrawianiu napotkanych turystów). Uczniowie mieli możliwość obejrzenia bogactwa roślinności Parku Krajobrazowego Sudetów Wałbrzyskich, mogli podziwiać przepiękne widoki rozlegające się z punktu widokowego na starym kamieniołomie.

Pomimo zmiany trasy, wycieczkę uważamy za bardzo udaną. Udział w wycieczce zachęcił uczniów do dalszego poznawania uroków naszego regionu.

eco 2

Piesza wycieczka na Chełmiec

Na wycieczkę wybraliśmy się 23.06.2012. Tym razem celem naszej pieszej wycieczki stała się niezwykła góra –Chełmiec (851 m n.p.m.). Niebieskim szlakiem od strony Boguszowa-Gorce, wzdłuż, której biegnie "Droga Krzyżowa Górniczego Trudu", wspięliśmy się na jej szczyt. Tu zobaczyliśmy 35-metrowy Krzyż Milenijny, najwyższy w Europie, a z wieży widokowej mieliśmy okazję podziwiać panoramę ziemi wałbrzyskiej. Następnie w miejscu piknikowym rozpaliliśmy ognisko i upiekliśmy kiełbaski.

page chełmiec

Wycieczka do ZOO i Ogrodu Japońskiego we Wrocławiu

zoo i oj

12 czerwca 2012 roku w ramach projektu „Gaj edukacyjny raj”, wzięliśmy udział w wycieczce do ZOO i Ogrodu Japońskiego we Wrocławiu.
Podczas wycieczki zobaczyliśmy i poznaliśmy setki gatunków gadów, ssaków, ptaków, płazów i ryb. Największym naszym zainteresowaniem cieszyły się małe małpki, wesoło dokazujące na drzewach. Wszystkim bardzo spodobał się Ogród Japoński. Na trasie wycieczki zobaczyliśmy między innymi: pawilon herbaciany, most taiko bashi, pawilon odpoczynkowy, pomosty nad jeziorem, z których obserwowaliśmy japońskie karpie koi pływające w jeziorku, oraz most yumedono bashi z pawilonem widokowym. Pobyt w ZOO i malowniczym ogrodzie dostarczył nam wielu nowych wrażeń i radości, był wspaniałą lekcją przyrody przeżytą w ciekawym i atrakcyjnym miejscu.

pageZoo

JEZIORKO DAISY, ZESPÓŁ ZAMKOWY KSIĄŻA

dk

Uczniowie naszej szkoły, którzy lubią aktywnie spędzać czas wolny 8-ego i 9-tego czerca wzięli udział w lekcji dydaktycznej nt. Zamek Książ i jego mieszkańcy - zwiedzali sale zamkowe, podziemia i tarasy. Spacerowali alejami parkowymi, podziwiali roślinność parku. Pieszo przeszli niebiesko-żółtym szlakiem Ułanów Nadwiślańskich nad jeziorko Daisy (ścieżka edukacyjna Jeziorko Daisy), zdobyli Witosz - najwyższy szczyt Parku Książańskiego liczący 483 m.n.p.m. Urokliwy szlak śladami księżnej Daisy zakończył się ogniskiem z pieczonymi kiełbaskami oraz konkursem wiedzy o osobliwościach naszego regionu. Impreza krajoznawczo-turystyczna odbyła się w ramach realizacji projektu Gaj edukacyjny raj.

Wszystkich chętnych do turystycznego odkrywania naszego regionu zapraszamy na wycieczkę na Chełmiec. Zgłoszenia przyjmują: p. Iwona Cywińska i p. Mirosława Wierzbicka.

Rudawski Park Krajobrazowy

Rudawy J

30 maja 2012r. uczniowie kl. III - VI w ramach projektu „Gaj edukacyjny raj" uczestniczyli w wycieczce do Rudawskiego Parku Krajobrazowego. Naszą wędrówkę rozpoczęliśmy od wejścia na Schronisko Szwajcarka. Następnie zobaczyliśmy Husyckie Skały, które są okazałym urwiskiem skalnym o wysokości ok. 20 m, położonym u północno wschodniego podnóża Krzyżnej Góry w masywie Sokolich Gór. Tworzą one dwie baszty, łatwo dostępne ze ścieżki biegnącej poniżej nich. Po krótkiej wspinaczce udaliśmy się na Krzyżną Górę (654m.n.p.m) – najwyższy szczyt Gór Sokolich. Strome podejście i duża wysokość wzbudziły obawy wielu uczniów. Kolejnym szczytem do zdobycia był Sokolik Duży, na który prowadziły kręte schody. Wycieczka okazała się dość wyczerpująca, dlatego zakończyliśmy ją ogniskiem.

Dnia 10 maja uczniowie klas I-VI pod opieką pań: Iwony Cywińskiej, Mirosławy Wierzbickiej i Joanny Jankiewicz wzięli udział w wycieczce do MultiCentrum w Jaworze.

Wyjazd odbył się w ramach projektu „Gaj – edukacyjny raj".

MultiCentrum jest bardzo nowoczesną - ósmą w Polsce placówką, w której są wszystkie dostępne na rynku urządzenia, produkowane przez izraelską firmę, specjalizującą się w mikrotechnice współpracującej z komputerami.

Po przybyciu na miejsce, uczniów podzielono na grupy i skierowano do oddzielnych gabinetów. W pierwszej sali o nazwie NAUKA, pod czujnym okiem prowadzących, dzieci tworzyły pliki z muzyką własnej kompozycji i podkładem. W drugiej o nazwie ZABAWA, składały z klocków Knex różne urządzenia, które po podłączeniu do zasilania i odpowiedniego oprogramowania komputerowego wykonywały ruch. Dzieci pracowały w zespołach nad konstrukcją modeli. Następnie modele te musieli podłączyć do komputerów, zaprogramować ich pracę i uruchomić. Działał wiatrak, karuzela i kilka innych konstrukcji, które powstały dzięki wyobraźni naszych uczniów i pomocy instruktorów.

Zajęcia były bardzo ciekawe, niosły za sobą wiele informacji przekazanych poprzez nowoczesne technologie i zabawę.

Po odbytych zajęciach udaliśmy się jeszcze do Muzeum Regionalnego i zwiedziliśmy Rynek w Jaworze. Wieczorem zmęczeni, ale pełni wrażeń wróciliśmy do Wałbrzycha.

logo bip_n
Przejdź do naszego Biuletynu Informacji Publicznej.

Galerie

Emblem-Photos-64Odwiedź galerie z uroczystości szkolnych oraz życia Naszych uczniów.